2011年10月29日土曜日

Tyranny of Toyota / トヨタの横暴 No.61


Bolt breaking of Toyota car / トヨタ車のボルト折れ

As for the examination car of the examination room where I went to, Toyota corona was a ratio of one to four Nissan Datsun. The examination car which I was given was always a corona for some reason. I was round, and, as for the then corona car, a bonnet swelled like a bean-jam bun. In the bench-type driving seat, the back was deep and was the fellow who was heavy if a steering wheel was thoughtless.

At last, to me whom 160Cm was not worth height, a tiptoe arrived on brakes and a clutch. I was in condition I peeped out, and to seem to look at the bonnet tip from the ring of the steering wheel when I sat in the driver's seat. The driving that is good even if I make an effort so much. The subject examination did not have any problem, but practice was totally no use.

私の通った試験場の試験車は、日産ダットサン四台にトヨタ・コロナが一台の割合でした。何故か私に与えられる試験車は何時もコロナだった。 当時のコロナ車は、ボンネットが餡パンの様に丸くて盛り上がっており、ベンチ式の運転座席は背もたれが深く、ハンドルがむやみと重い代物でした。

背丈が160Cm足らずの私には、ブレーキやクラッチに爪先がやっと届く程度で、運転席に座るとハンドルの輪の中から、ボンネット先端を覘き込むような状態です。どんなに努力しても上手な運転など出来るはずがありません。学科試験は問題なかったが実地試験が全く駄目でした。

0 件のコメント:

コメントを投稿