2011年9月1日木曜日

Tyranny of Toyota / トヨタの横暴 No.24

Bolt breaking of Toyota car / トヨタ車のボルト折れ

 A few days later, fatal accident contents of Toyota Motor Corporation in the United States arrive from a friend; the; when showed our accident from an acquaintance again, please received a request. 


The appearance to a U.S. congressional hearing of Toyota Motor Corporation determined that new year began, and information that President Toyota would be called was brought.


However, no telephone reached one piece of postcard from the Toyota side ( Maintenance man of the Laguna factory / The Toyota Motor Corporation Philippines / Customer-related overseas general manager ) even if three months passed after evidence photography was over. 


 For the end of January when I reached new age, and the world had begun to move, I accepted the third document to President Toyota.



I reconsidered it repeatedly and looked, but felt it when I had stepped too much to deepen to swallow it as it is. 


Oneself too thought miserably even if I got rid of selfish feelings. And it is a result in conflict with oneself desperately when this is not a problem only for one oneself.




数日後、友人から米国でのトヨタ自動車の死亡事故内容が届き、そのまた知り合いからは、当方の事故を公開してはどうかと要請を受けました。


年が明けるとトヨタ自動車の米議会公聴会への出頭が決定し、豊田社長が呼び出されるだろうとの情報がもたらされたのです。



然し、証拠写真撮影が終わってから三か月が過ぎてもトヨタ側からは、ラグーナ工場の整備員もToyota Motor Philippinesも原田室長からも、一本の電話も1枚のハガキ連絡も届きませんでした。


新しい年を迎え世の中が動き出した一月の下旬、豊田社長宛てに三度目の書面を認めました。




繰り返し考え直して見ましたが、このまま泣き寝入りするのには、深みに踏み込み過ぎてしまったと感じてしまった。 


我儘な感情を取り除いたとしても、余りにも自分自身が惨めにも思えたのです。 そして、これは自分一人だけの問題ではないと必死に己と戦った結果でもあります。